Illustrasjonsfoto

Private scorer best på 57 av 58 spørsmål – se tabellen her

Norske innbyggere med barn i barnehage fikk 58 spørsmål fra Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi).

Publisert Sist oppdatert

I tabellen nederst i artikkelen kan du se hvordan barnehagene scorer på de forskjellige spørsmålene som ble spilt.

Barnehage.no skrev i juni om Innbyggerundersøkelsen 2017.

Av 22 offentlige tjenester er det bare folkebiblioteket (88 poeng) og fastlegen (86 poeng) som scorer høyere på tilfredshet enn norske barnehager (81 poeng)

Blant barnehagene har de private en score på 86,6 poeng, mens de kommunale samlet har fått 78 poeng av de spurte brukerne.

Undersøkelsen er foretatt blant innbyggere som har brukt tjenestene i løpet av det siste året.

Brukerne av 22 offentlige tjenester har svart på spørsmål om:

  • tilfredshet totalt og tillit
  • tilgjengelighet og fysiske forhold
  • ansattes kompetanse og brukertilpasning
  • ansattes service
  • digitale tjenester
  • informasjon og kommunikasjon
  • saksbehandling og klager

Grafen viser snittscore. Poengene er definert slik:

  • 0-50 poeng: misfornøyd til      nøytral
  • 51-70 poeng: delvis fornøyd
  • 71-80 poeng: fornøyd
  • 81-100 poeng: svært fornøyd

 

Følg barnehage.no på Facebook og Twitter.

Powered by Labrador CMS